maandag 9 november 2020

Gesepareerde gazpacho. Wat is dat?
In 2019 aten we op een fijn terras in Bretagne een goddelijke soep.
De ingrediënten die nodig zijn voor de traditionele Spaanse soep zijn hier gescheiden opgediend op het bord. Ik heb er natuurlijk mijn eigen draai aan gegeven. Het bestaat uit een laagje guacamole, een laagje salsa en een laagje pesto. Maak daar eerst een soort torentje van en schenk de soep er omheen. Garneren met rivierkreeftjes of gamba'tjes.

Mis en place: voor de guacomole: 3 avocado's, olijfolie, limoentje, klein uitje, teentje knoflook. 



Voor de salsa: verwijder de zaadlijsten van de komkommer en de tomaten en hak die met de gesneden puntpaprika, het bosuitje en de rode pepervlokken fijn. 


Maak de pesto.
(zie elders in mijn kookschrift)

Schep voorzichtig de verschillenden laagjes op het bord, te beginnen met de guacomole, dan de salsa en dan de pesto.
Giet daarna voorzichtig de sap uit een pak tomaten/groentesap (je kan ingewikkeld doen en het zelf maken, maar dit is precies de smaak die ik hebben wilde). 
Als je niet van koude soep houdt kan je natuurlijk het sap verwarmen, maar de rest zou ik koel laten.
Opdienen met rivierkreeftjes en vers brood en een mooie olijfolie.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten